vrijdag 23 juli 2010

Een lekker Schots biertje. Schol!

Schots bier van 55% in een jasje van hermelijn of eekhoorn. Schol!

Een marketingstunt? Misschien. Het initiële idee was de kunst van opgezette dieren (taxidermie) te combineren met ambachtelijke brouwerij. En ja, het ziet er leuk uit.

De diertjes worden hier niet voor gedood. Ze zijn doodgereden of een natuurlijke dood gestorven.

Zelf zou ik hier gekozen hebben voor nepverpakkingen. Het concept is leuk om bij een welbepaald bier deze verpakkingen in een gelimiteerde oplage te verdelen. Maar neem dan toch geen echte diertjes. Ocharme!

Echt smakelijk vind ik het precies ook niet. Dierenrechtenorganisaties gaan nu al uit de bol. En dat kan ik begrijpen. Maar is dit deontologisch nog wel verantwoord? Ik zet in ieder geval mijn lippen niet aan deze fles. Uit een glas zou ik het niet over mijn hart krijgen.

Het collectorsitem kost zo'n € 600 per flesje (33cl). Geef mij dan toch maar een Duvel'tje.

donderdag 22 juli 2010






Herinner je nog de ruiltochten met de jeugdbeweging? Je vertrok met een snoepje en kwam terug met een stel rolschaatsen en wat videobanden. Nu wordt deze tocht online verdergezet.

Appelenei.be plaatste (zoals de naam het al zegt) één appel en één ei op het wereldwijde web. De bedoeling is dat je een beter voorstel indient om deze producten tegen te ruilen. Het geruilde voorwerp wordt dan op de homepage in de kijker geplaatst met de oproep: "Wie biedt er meer?"

Momenteel wordt er een Powerball aangeboden op de site. Wie biedt er meer? Persoonlijk geen voorwerp voor mij, maar ik ben zeer benieuwd waar dit experiment eindigt!

geschreven door: Emma Liekens