zondag 7 november 2010

8pen stelt "revolutionair" keyboard voor



Bij 8pen hebben ze het toetsenbord heruitgedacht. Mobiel is de toekomst en ze hebben natuurlijk wel gelijk vanuit hun motivatie. Ik ben alvast een voorstander van verandering en toekomstdenken.

De nieuwe techniek bestaat uit een draaitechnologie waarbij de letters en tekens in 4 vakken worden ingedeeld. Door een vak te selecteren, kan je dan draaien tot het correcte teken. Door steeds terug naar het midden te keren, kan je volgende tekens en spaties zetten.

De intentie om het traditionele, verkleinde toetsenbord voor mobiele toestellen te heruitvinden lijkt mij logisch. Of dit de oplossing is, betwijfel ik ten zeerste. Het lijkt mij alvast een heel omslachtige manier om te typen. Laat staan dat dit sneller zou zijn.

Gewoontes kan je echter aanleren. En de theorie zegt dat 8 weken training kan leiden tot een aangepaste gewoonte. Hier heb ik echter niet de moed voor om er aan te beginnen.

Geen opmerkingen: