donderdag 28 oktober 2010

Wat is het beste? Google Adwords vs. Facebook Advertising

Deze vraag stelden ze mij eerder deze week. En na enkele seconden bezinken, was het daar. Het antwoord is simpel. De vraag is verkeerd!

Google Adwords en Facebook Advertising zijn totaal verschillende soorten advertising. Het gaat niet om welk is het beste. Wel om welk is de oplossing voor mijn probleem.

Google richt zich op zoekwoorden en inhoudsgerichte pagina's die ook de Adwords vertonen. Het gaat om actieve zoekacties van de persoon.

Facebook Advertising zijn geen actieve zoekacties. Ze zijn er gewoon wanneer je jouw sociale leven onderhoudt op de grootste netwerksite ter wereld. Zijn ze relevant? Voor mij meestal niet? En de reden is simpel: "Zonder een actieve zoekactie filtert de consument relevante informatie voor zich".

Facebook Advertising laat toe om profielen te selecteren die voor u interessant kunnen zijn. Een totaal andere aanpak maar daarom niet slechter.

Het is als het ware gebaseerd op de traditionele advertenties in magazines. Je kiest een magazine omdat het profiel van dat magazine sterk overeenkomt met uw doelgroep. Passieve reclame en hopen dat je gezien wordt.

Duidelijk?

Geen opmerkingen: