dinsdag 5 oktober 2010

Personal Mind Power - Carl Van De Velde

Eergisteren, een mooie en warme zondagnamiddag, zat de zaal van San Marco Village in Schelle helemaal vol. Het seminarie Personal Mind Power van Carl Van De Velde was in enkele woorden: inspirerend, motiverend en plezierig.

Heb ik iets bijgeleerd? Neen. Maar daar gaat het niet om. Wat ik heb gehoord, wist ik al. Maar ik deed er nog te weinig mee. Het gaat niet om dingen te leren, maar om ze te doen. Niet beslissen om iets te doen, maar actie ondernemen.

Dit seminar was interessant voor mezelf, persoonlijk en professioneel. De mensen rondom mij zullen er van kunnen meegenieten en zoals Carl het zelf zegt, een gelukkiger en prettiger leven leiden.

Carl verkoopt zijn seminar op de typisch Amerikaanse manier. "Een gelukkiger leven en financiële onafhankelijkheid in 8 weken". Een manier van aanpak waar ik niet van hou. Inhoudelijk zit dit juist in elkaar. De verpakking om het aan het grote publiek aan te bieden, vind ik persoonlijk niet mooi.

Belangrijke punten om te onthouden:
  • motie weerspiegelt emotie
  • onbewust kennen we niet het verschil tussen waarheid en leugen
  • de geest kent geen 'neen'
  • emoties werken in een spiraal, negatief of positief
De praktijktoepassingen starten nu. Ja, ik wil een gelukkig leven. Natuurlijk wil ik financiële onafhankelijkheid. En nog veel meer van dat.

Mijn advies: ga naar een Personal Mind Power seminar en beslis. Is dit voor mij of niet? Ga ik mee in zijn filosofie of niet? Beslis en doe.

Ik deel de filosofie van Carl zoals hij het inhoudelijk bedoeld. En toepassen in de praktijk is nu de opdracht. Daarom deze korte vraag die Carl stelde. "Er zitten 3 kikkers op een tak naast een vijver. Eén ervan beslist om in het water te springen. Hoeveel kikkers zitten er nog op de tak?"

Het antwoord: "3". Het is niet omdat de ene beslist om te springen dat hij ook effectief springt.

Spring!! Doe!! Onderneem!!

Ga voor geluk. Streef naar het beste wat je kan en wil zijn. Geniet van elke dag en heb geen spijt. Spijt hebben is overbodig en nutteloos. Leer en ontwikkel.

Ik geef jullie nog graag één van de meest inspirerende nummers voor mij mee.

Geen opmerkingen: