zondag 10 oktober 2010

Interactief de toekomst tegemoet



Ik zeg het al langer, interactieve applicaties zijn de toekomst. En met dit filmpje krijg je een duidelijk voorbeeld voorgeschoteld.

De apps in het filmpje tonen aan hoe je interactief op tv-programma's kan reageren. Want interactiviteit gaat om een reactie op een inkomende prikkel. En de mogelijkheden? The sky is the limit. Onze continue veranderende technologische innovatie zal in staat zijn om nog meer en nog directer te reageren op tv, radio, billboards...

Naast de mogelijkheden voor de interactie, zie ik ook een toekomst voor de reclamewereld. Denk maar aan iAd van Apple dat alvast een belangrijke rol kan spelen in de apps. En daarvoor moeten deze apps niet volgens het traditionele netwerk van iTunes komen. Webbased apps zijn in opmars en de technologie zal dit meer en meer toelaten om sneller en meer te reageren.

Mijn technische kennis moet me hier in de steek laten om hier dieper op in te gaan, maar de strategische keuzes voor bedrijven om hier in mee te gaan, de complexiteit en functionaliteit die de gebruikers nodig hebben, zijn voor mij alvast interessante punten om over verder te denken.

Geen opmerkingen: