donderdag 24 maart 2011

Het Conversity Model

Traditionele marketing is dood! Een quote die ik niet helemaal deel maar er schuilt wel een grote waarheid achter. Want het klopt dat traditionele marketing op zich niet meer werkt.

En met het boek 'Het Conversity Model' van Clo Willaerts in de hand, zijn mijn voorbije avonden gezellig en interessant geweest. Ik ken Clo al een hele tijd en volg dan ook al enkele jaren haar blog.

Clo is zowat de bekendste vrouwelijke geek in Vlaanderen en daar is ze terecht trots op. Ik was dan ook zeer benieuwd naar haar boek. En graag wil ik jullie mijn ongezouten mening geven of een toch wel zeer interessant boek waar ik naar uitkeek.


En het boek is de moeite om door te lezen. Het bevat tal van tips om meer uit online communicatie te halen.

Ik vind de titel "Winst maken met social media" een beetje jammer. Want winst zou niet de doelstelling mogen zijn om hier gebruik van te maken. Wel een conversatie aangaan met de klanten, luisteren en leren naar het publiek en uw product/service/merk/bedrijf blijven verbeteren. Winst maken is een onrechtstreeks maar logisch gevolg als het goed wordt aangepakt.

Aangezien het boek van Clo vol staat met tips en interessante links, is het een mooie opsomming van bronvermeldingen van boeken en blogs die de moeite zijn om te lezen. Dit komt echter heel veel terug en daarmee krijg ik de indruk dat het een samenraapsel is van ongelooflijk veel informatie van overal. Niet dat dit een slecht teken is want waar zou jij die info anders kunnen terugvinden in één geheel?

Deel 1 en 2 waren bij mij snel door. Want de visie van Clo op social media, sociale netwerken en welke definitie je aan wat geeft was zeer interessant. En daar volg ik haar zeker in.

Deel 3: Het Conversity Model bestaat uit 4 delen waar ze in dezelfde lijn ligt dan Steven Van Belleghem van The Conversation Manager, zowat de bijbel voor mij als het op de echte basis aankomt.

Haar Conversity Model is een zeer interessante kijk op het verhaal met toffe cases die ze naar voor haalt. Een aanrader om te lezen en tips voor iedereen die meer wil halen uit online marketing en de betrekking van de doelgroep bij de communicatie.

Hoewel ik niet volg in het geheel van elke tip die Clo aanhaalt, is dit boek leuk om te lezen en gaf het mij alvast positieve energie om ook bij Think Tomorrow er steeds beter voor te gaan met onze klanten.

Bedankt Clo voor het toffe boek.

1 opmerking:

Anoniem zei

Please, can you PM me and tell me number of much more thinks about this, I am truly fan of one’s webpage…gets solved properly asap.

online pharmacy