maandag 6 december 2010

The brand new FB-profile page


Sinds vandaag heb ik mijn Facebook profiel aangepast naar de nieuwe lay-out. En zo ziet dit er dus uit (http://www.facebook.com/kevinheylen).

Het nieuwe profiel focust zich veel meer op foto's. Het is echt opvallend hoe prominent de 5 foto's waarin ik (meest recent) getagd ben bovenaan staan. Ze staan net onder mijn gegevens zoals studies, werk, geboortedatum... De info-gegevens zijn direct zichtbaar en maken het direct duidelijk of je bij de juiste persoon zit. Als dit is ingevuld natuurlijk. :)




De verschillende tabbladen zijn verhuisd naar de linkerbalk onder mijn profielfoto. Daaronder krijgen 10 vrienden een grotere foto met naam zodat die harder opvallen. Ook Leen (relationship) en onze Robin (family) krijgen een aparte sectie.

Aan de wall (prikbord) zelf lijkt mij niet veranderd. De rechtsectie van de pagina krijgt bovenaan een send-button en een poke-button. Daaronder blijven de 'people you may know' en advertenties op dezelfde manier weergegeven. Profielen van anderen tonen nog steeds de gemeenschappelijkheden zoals voordien.

Ook de andere pagina's in het profiel zijn veranderd maar gaan we nu niet allemaal bespreken hé. Dan moet je maar gaan kijken.

Waar zit nu het grote verschil en wat is de bedoeling van deze wijziging? Geen idee. Volgens mij wil FB meer mikken op beelden om zo een directer overzicht te geven op een profiel. Nu lijkt dit op het eerste zicht wel leuk en overzichtelijk maar toch...

Je moet eens gaan kijken naar mijn profiel en dan bij info klikken. Is dit nog overzichtelijk? Lichtjes misschien. Ga dan eens bij foto's kijken. Dit ook nog overzichtelijk? Eigenlijk niet hé. Ja, ik heb veel beelden, maar de vorige interface was dan toch beter.

Ja, en als laatste. Wat als je dan bij vrienden klikt. Ik heb veel vrienden: Joepie!! Maar waar is het overzicht dan gebleven. Alle foto's door elkaar en zelfs de namen niet in een bepaalde volgorde. Welke volgorde dan wel? Ik weet het niet.

Rare aanpassing als je het mij vraagt, zonder een meerwaarde. Eerder het geheel nog moeilijker maken maar wel veel foto'kes.

Geen opmerkingen: