donderdag 28 augustus 2008

Klant is koning

Een regel of evolutie? Klanten worden steeds directer. Klanten worden
intelligenter. Het internet geeft antwoorden op alle vragen en het
wordt steeds moeilijker om bij te blijven. Dit heeft natuurlijk zijn
voor- en nadelen. Voordeel: de klant begrijpt waarover we spreken en
kan gemakkelijker volgen. Nadeel: de klant ziet zijn info niet altijd
in de juiste context en zit op een verkeerd spoor. Hij leert juiste
info in een foute context, en dat is nog moeilijker dan iets uitleggen
aan iemand die niets heeft geleerd.

Toch zijn er dingen die niet veranderen. De klant wil altijd als klant
behandeld worden. En dit boek 100 interessante tips en tricks die voor
iedereen interessant zijn. Niet alleen voor vertegenwoordigers. Ook
voor secretaresses, boekhouders of arbeiders in het magazijn. Iedereen
die ook maar in contact kan komen met een klant moet beseffen dat de
klant altijd als KLANT behandeld wil worden.

Elke klant wil dat hij nummer 1 is. Iedereen denkt dat hij de
belangrijkste is. En niet alleen in een B2C markt. Ook bij B2B is dit
zeker van toepassing.

100 klantgerichtheidsversnellers is een motivatieboek. Je moet niet
elke regel gaan toepassen. Kies voor uzelf welke versnellers voor u
van toepassing zijn. Bewerk de versnellers zodat ze voor uw van
toepassig zijn.

Ik heb uit dit boek voor mezelf een aantal tips geselecteerd die ik
wil toepassen over een periode van een heel jaar. Pas dan kam volgens
mij de efficientie van een versneller gemeten worden. Bovendien werkt
niet elke versneller van de eerste keer en ia niet elke versneller van
toepassing in elke sector.

Een echte aanrader voor iedereen. We kennen ze allemaal maar passen ze
niet toe. We weten allemaal hoe maar zijn ons er niet van bewust.
Klantgerichtheid werkt en wordt een zeer belangrijk onderdeel van onze
capaciteiten in de toekomst.

Met het internet wordt onze communicatie onpersoonlijker en
associaler. FOUT!! Persoonlijk contact wordt alsmaar belangrijker.
Websites zoals facebook zijn een aanvulling en bevorderen het
onderhouden van persoonlijke contacten. Dus ook voor uw klanten:
persoonlijk contact, de mensen van uw firma en klantgericht denken.

Geen opmerkingen: