woensdag 2 februari 2011

Apps en het doel voor ogen

Er zijn zo’n 300 000 iPhone apps en 200 000 Android apps. Maar blijkbaar voldoet het grotendeel niet aan de vereisten van de gebruikers.

26% van alle gedownloade apps wordt slechts één keer geopend. En dat resultaat verbaasd me niet, maar is wel een signaal naar ons marketeers. Een teleurstelling van duizenden gebruikers kan je als merk best missen.

Een teleurstelling na download, is net zo goed als je geld weggooien. Een duidelijk doel voor ogen wat je wil bereiken met je app is absoluut de eerste stap. En net daar moet je het verschil maken:

welk doel heeft mijn app en wat wil je dat de gebruikers doen?
hoe design ik mijn interface naar aanleiding van de drager (mobile, tablet of desktop/laptop)?
heeft mijn app de functionaliteiten die mijn gebruikers verwachten en hoe kan ik die overtreffen?

Stel je deze vragen en neem pen en papier. Ga aan de slag met een strategie. Don’t start programming!! Eerst uw plan maken.

Geen opmerkingen: