woensdag 23 februari 2011

Facebook doet raar? No way!!

Ga naar een pagina waar je admin van bent en kies recht bovenaan "pagina bewerken".

Ok, ik wordt dus al 2 weken gek. Kort uitgelegd: Sinds de updates van FB-pagina's kan je ook als pagina aanmelden en switchen tussen profielen. Dat wil zeggen dat je als admin van een pagina ook als persoon kan reageren. Korter kan ik het niet uitleggen hoor.



Maar!! Al sinds de update blijkt dat ik perfect kan switchen tussen mijn profielen en andere admins niet. Waarom kan ik wel reageren als persoon op een pagina waar ik admin van ben en de andere admins niet? Hier is de oplossing!

Het maakt hier niet uit of je FB gebruikt als uzelf of als pagina.

Bij de 'settings' of 'instellingen' kies je voor het eerste item in de rij. "Your settings" ofwel "Uw instellingen". Deze instellingen zijn persoonlijk voor u bedoeld en gelden dus niet voor alle admins van de pagina. In tegenstelling tot de andere tabbladen die wel voor de pagina gelden.

Er zijn slechts 2 items die je kan aanvinken. Het eerste moet je uitvinken. Dan kan je zowel als persoon of als pagina reageren.

De instellingen zijn dus persoonsgebonden en gelden niet voor alle admins. Elke admin zal dit dus apart voor zichzelf moeten instellen.



Nu gaan jullie allemaal zeggen: "Kevin, dat had je nu toch moeten weten". Ja natuurlijk had ik wel door dat ik dat moest uitvinken, maar waarom geldt dat dan niet voor elke admin van de pagina.

En ja, achteraf bekeken is er wel een logica die erachter zit, maar je moet je inbeelden dat ik die vraag toch als wel elke dag 5 keer heb gekregen. En niemand wist blijkbaar het antwoord.

Gelukkig ben ik dus niet de enige. Fuck!! Opluchting!!

Geen opmerkingen: