vrijdag 25 februari 2011

Anders! Een must-read.

De enorm getalenteerde Bram Starckx raadde mij kort geleden dit boek aan. Volgens hem een must-read en daarom kocht ik dit meteen en stelde de proef op de som.

Het resultaat is verbluffend. Hoewel ik niet echt kan zeggen dat er nieuwe dingen in staan die ik nog niet wist, opent het boek wel ogen maar vooral de geest. Met een open geest kijk je heel anders tegen marketing aan.

Als marketeer probeer je dit steeds te doen. Maar net daarom is het zo belangrijk om op regelmatige basis uit je omgeving te treden en nieuwe horizonten te verkennen.

Dit boek geeft me zuurstof. Het liet me een andere kant zien van de traditionele literatuur.



Youngme Moon laat zien hoe merken het anders kunnen doen. Met gedetailleerde voorbeelden en een neus voor dingen die wij als normaal aanschouwen, geeft ze op een kritische en nuchtere manier een brede kijk op marketing en merken.

Apple, Mini, Harley Davidson, Red Bull, Google en nog vele andere komen aan bod. Voor ons reeds dagelijkse mensen waar we van weten dat ze het goed doen. Maar waarom zijn ze succesvol? Zoals ik als zei. Met een open kijk geeft ze haar visie en gaat ze op zoek naar de buitenbeentjes in de marketing.

Het verhaal leest voor mij niet steeds even gemakkelijk door de zware zinsconstructies maar deze geven dan weer extra gewicht en duidelijkheid aan wat ze juist bedoeld. Het boek is dan ook geschreven zoals we spreken. Ik zag haar dit echt voor mij vertellen in een auditorium met ruimte voor interactie.

Bedankt Bram en bedankt Youngme Moon.

Geen opmerkingen: