dinsdag 31 augustus 2010

Prioriteiten stellen!!

Prioriteiten stellen is niet altijd gemakkelijk. Zeker niet als je vandaag de dag je mailbox opent. Tientallen mails die te verwerken zijn en terwijl je door dit traject worsteld, komt er nog wat bij.

Dus moeten we bepalen wat belangrijk is. En die indeling maken we steeds opnieuw. Een repititief werk dat belangrijk is. Dus de oplossing: automatiseren of uitbesteden. En aangezien mijn persoonlijke mailsecretaresse nog niet is toegekomen, zou automatisatie de oplossing zijn.

En Google gaat er voor zorgen. Met Priority Inbox wordt automatisch bepaald wat dringend is en wat niet. Aan de hand van uw mailbox, uw reply's en eerder persoonijke acties maakt uw mailbox een bepaalde indeling. Manueel kan u nog veranderingen doen en die worden in de toekomst mee opgenomen in de technologie. Dus uw mailbox wordt altijd beter en beter gestructureerd met minder en minder fouten. Is dit al 'artificial intelligence'??

De komende week wordt het project uitgerold bij Gmail-users die deze app hebben geselecteerd. Het gaat het werk van mijn mailbox alvast vergemakkelijken om te focussen op de mails en niet meer de organisatie.

Benieuwd hoe vlot dit zal werken en hoelang de integratie duurt voordat Gmail geen fouten meer maakt in de selectie. Het achtergrond muziekje is alvast cathy en aantrekkelijk. Misschien kan het wel gebruikt worden bij de ontvangst van een nieuwe mail??

Geen opmerkingen: